Youth and Political Change
In: Public opinion quarterly: journal of the American Association for Public Opinion Research, Band 18, Heft 1
ISSN: 0033-362X
27 Ergebnisse
Sortierung:
In: Public opinion quarterly: journal of the American Association for Public Opinion Research, Band 18, Heft 1
ISSN: 0033-362X
In: The family and public policy
In: A social Science Research Center Study, College of Social Sciences, University of Puerto Rico
In: Actes de la recherche en sciences sociales, Band 83, Heft 3, S. 16-26
ISSN: 1955-2564
In: Actes de la recherche en sciences sociales, Band 83, Heft 1, S. 16-26
ISSN: 1955-2564
Le sexe, catégorie sociale.
Constatant que les enfants, dans les années qui vont de l'école maternelle à la puberté, se regroupent généralement par sexe quand ils jouent librement, et décrivant certaines différences observables entre les contextes de socialisation qu'offrent les groupes de jeux de garçons et ceux de filles, cet article se propose d'étudier les raisons qui pourraient expliquer la tendance des enfants à former des groupes par sexe. Il apparaît que les styles de jeux et les manières de s'influencer, différents selon le sexe des enfants, sont d'importants facteurs. Trois types d'explications sont possibles : les facteurs biologiques ; les pressions socialisatrices exercées par les adultes ; la constitution des catégories sexuelles. L'article défend l'idée que "masculinité" et "féminité", qui expriment des différences individuelles, ne peuvent être liées à la préférence pour des compagnons de jeux du même sexe, et que ces deux aspects typiques du comportement de chaque sexe requiè- rent d'autres explications. La ségrégation apparaît comme un phénomène de groupe, fondamentalement indépendant des attributs individuels des enfants constitués en groupes séparés de garçons et de filles. Le fondement de cette ségrégation se situe dans le concept d'identité sexuelle, c'est-à-dire l'appartenance à des catégories fondamentales.
In: Bulletin of science, technology & society, Band 3, Heft 4, S. 367-385
ISSN: 1552-4183
In: The American journal of sociology, Band 61, Heft 4, S. 359-362
ISSN: 1537-5390
In: The public opinion quarterly: POQ, Band 18, Heft 3, S. 239
ISSN: 1537-5331
In: Public opinion quarterly: journal of the American Association for Public Opinion Research, Band 18, Heft 3, S. 239-244
ISSN: 0033-362X
Information obtained from 379 mothers living in the Greater Boston area and with a child in kindergarten was used to test the hypothesis that children who are highly frustrated will spend more time viewing TV than children who are not. Frustration was defined in terms of method and severity of punishment used by mothers; degree of permissiveness in the areas of sex, dependency, and aggression; types of restrictions placed on child in respect to noise, neatness, etc.; and extent of maternal warmth vis a vis the child. Since both TV viewing patterns and childhood frustrations are functions of SC, the hypothesis was tested separately for each of the two SC groups: UMc & ULc. In the UMc families, for 6 of the 9 measures of frustration, signif relationships in the expected direction were signif at <.05. The amount of time spent watching TV increased from 15-50% in the highly frustrated group. In the ULc group there is no such consistent relationship. This might be explained by the differential valuation placed by the two class levels on TV viewing; since extensive TV viewing is more approved in the ULc, non-frustrated children will tend to imitate their parents, and thus cannot be distinguished in terms of time spent with TV from frustrated children who seek TV as a form of phantasy release. K. Geiger.
In: The public opinion quarterly: POQ, Band 15, Heft 3, S. 421
ISSN: 1537-5331
In: Public opinion quarterly: journal of the American Association for Public Opinion Research, Band 15, Heft 3
ISSN: 0033-362X
Was bedeutet es eigentlich, von den anatomischen Unterschieden einmal abgesehen, Junge oder Mädchen, Mann oder Frau zu sein? Wie wird jeder von uns durch sein Weiblich- oder Männlichsein geprägt? Die renommierte Psychologin Eleanor Maccoby untersucht hier, wie Individuen ihre sexuelle Identität in verschiedenen Lebensabschnitten zum Ausdruck bringen. Es sind im Kindesalter im wesentlichen drei Phänomene zu beobachten: die Geschlechtertrennung, also die stark ausgeprägte Neigung bei Kindern, ihre Zeit mit Spielkameraden des gleichen Geschlechts zu verbringen, die Unterschiede in den Interaktionsformen innerhalb von reinen Mädchen- und Jungengruppen und zuletzt die sogenannte Asymmetrie. Wir erfahren, warum beispielsweise Jungen- und Mädchencliquen ihre eigenen "Kulturen" mit unterschiedlichen Zielsetzungen und Umgangsweisen ausbilden und untereinander und gegenüber der Welt der Erwachsenen auf Absonderung bedacht sind. Diese Kindheitserfahrungen in gleichgeschlechtlichen Gruppen üben später in der Adoleszenz und im frühen Erwachsenenalter, wenn die Geschlechter wieder zueinanderfinden, einen tiefgreifenden Einfluß auf die Art und Weise aus, wie wir uns als Erwachsene - als Liebende, als Arbeitskollegen, als Eltern - begegnen. Ein Buch über Sexualität im weitesten Sinn also, das Antworten darauf gibt, wie das Geschlecht unsere Entwicklung von der frühesten Kindheit über die Adoleszenz bis ins Erwachsenenalter beeinflußt.
In: The women's review of books, Band 16, Heft 3, S. 24